Blandede nyheder‎ > ‎

Begynderkursus den 25. april 2015

indsendt 29. apr. 2015 10.32 af Hanne Knudsen   [ opdateret 29. apr. 2015 12.05 ]
Igen i år afholdt vi begynderkursus. Børge Johansen og Allan Ydo, begge fra foreningen, stod for kurset. Det blev holdt hos Børge, som bor i Kerteminde. I år var det en kold affære, og det var godt, at Børge havde dækket op i garagen. Heldigvis begyndte det først at regne, da vi var færdige.

Kurset omfattede det teoretiske og praktiske arbejde med bierne, præsentation af det nødvendige udstyr og en introduktion til det fascinerende liv, der udfolder sig i et bistade.

Efter den nødvendige teori kørte vi først til foreningens skolebigård. Det var for koldt til, at deltagerne selv kunne komme til at arbejde med bierne. Om en 3 ugers tid vil det være varmt nok til, at man kan prøve at komme i bierne. Efter besøget i bigården fortsatte vi til foreningens slyngrum hos Tommy Brødbæk - også medlem af foreningen.

Det egentlige kursus vil foregå i form af fremmøde i skolebigården de kommende torsdage.

Nogle af deltagerne var interesseret i de bier, som Allan har til salg.

Der var 10 deltagere, og vi håber, at en del fattede så meget interesse for bierne, at de vil være medlem af vores forening.

Hanne Knudsen